Les meves cinc capsetes de colors


Les meves cinc capsetes de colors

Quan sent un nuu a l'estómac
m'estir a terra i obro
les meves capsetes de colors.

Obro la capsa vermella i deix que saltin
a terra totes les emocions que
guard allà: ira, enuig, fúria, còlera,
irritació, frustració, por, impotència,
ràbia, fàstic, vergonya ...
Obro la meva capsa negra i d'ella surten,
apagades, la soledat, la tristesa,
la desesperança, l'abandonament, la pena,
l'angoixa, el pesar ...
Obro la meva capsa verda i em trob,
florents, l'esperança, la fe,
la il·lusió, la curiositat, el consol,
la confiança, la compassió ...
Obro la capsa groga i sorgeixen paraules
brillants com el sol: amistat,
amor, tendresa, alegria, felicitat ...

Obro la capsa blava i, sense fer renou, es
despleguen la humilitat, la gratitud,
la serenitat, la calma, la pau ...

Juc amb elles, deix que es barregin,
les agrup, les pos en ordre, les mir
i les remir. Després decidesc amb
quines em vull quedar.

Avui he escollit tres paraules:

verd-confiança

groc-amor 

blau-calma

Les altres les he tornat
a les seves capsetes. 

Per cert ... el nuu ja no hi és.

"La vida viene a cuento"
Jaume Soler i Mercè Conangla
(Ed. RBA)

I voltros, ja heu escollit les vostres? En tot cas, que tots els nuus s'hagin desfet... 

Bon cap de setmana!

10 silenci(s):