Raó i Follia

Alphonse Mucha. Poetry

És el meu petit homenatge a J.V. Foix. Ha estat difícil triar un dels seus poemes, però aquest l'he trobat molt proper,  ai... si es pogués acordar la raó i la follia.
 
SI POGUÉS ACORDAR RAÓ I FOLLIA

Si pogués acordar Raó i Follia,
I en clar matí, no lluny de la mar clara,
La meva ment, que de goig és avara,
Em fes present l'Etern. I amb fantasia
-Que el cor encén i el meu neguit desvia-
De mots, de sons i tons, adesiara
Fes permanent l'avui, i l'ombra rara
Que m'estrafà pels murs, fos seny i guia
Del meu errar per tamarius i lloses;
-Oh dolços pensaments!, dolçors en boca!-
Tornessin ver l'Abscon, i en cales closes,
Les imatges del son que l'ull evoca,
Vivents; i el Temps no fos; i l'esperança
En ImmortalsAbsents, fos llum i dansa! 
                                                                                           J.V. Foix

En certa manera m'ha fet recordar  un poema que vaig escriure fa temps, molt personal (bé, supòs que els poemes sempre solen ser personals). Em fa com a cosa posar-lo al costat del de J.V.Foix, però bé, avui ha guanyat la follia. Aquí us el deixo. 
QÜESTIONS

Es pot triar?
L’apatia o l’excés d'emocions
La contenció o l’esclat
Saber o confiar
La indecisió o la rauxa
Adormir-se o perdre la son
El pànic a ser feliç o la por al retorn
La ceguesa o l’enlluernament
La inseguretat o la determinació a costa del que estimes
L’ordre passiu o el caos apassionat
La resposta o l’evasiva
Ventafocs 

6 silenci(s):