Enginy 2



'Any de figues, no te'n rigues': quan hi ha bona collita de figues, plou poc a la tardor i l'any és dolent per falta de saó.
'Quatre figues a un brot, bona anyada de tot': es diu humorísticament pels qui exageren la importància d'una cosa.
'Tres mitges figues fan figa i mitja'.
'La figa,quan és madura, per ella mateixa cau'.
'La figa i la dona, quan torç el coll, és bona'.
'Figa verdal i mossa d'hostal, palpant es maduren'
'Figa tocada, figa menjada'

'La figa per ser madura, ha de tenir tres senyals: clivellada, secallona i picada de pardals'


A mi m'encanten ses figues, sobretot si compleixen ses tres senyals abans esmentades...ummmm! Us agraden a vosaltres? Bé, anem a la qüestió. Jo l'altre dia vaig anar a collir figues a una preciosa figuera que tenc devora la morera. Us diré que figues no en vaig collir, però tampoc en faig deixar. Em podríeu dir quantes figues tenia la figuera?

4 silenci(s):

  • Vida | 20 de juliol de 2011 a les 7:59

    Aquestes endevinalles mai les encert. Ni les vas collir ni les vas deixar perquè te les vas menjar allà mateix? :)
    per cert, aquestes tres senyals i erotitzant un poc el tema, també s'empra per parlar d'un altra tipus de figa ;)

  • garbi24 | 20 de juliol de 2011 a les 8:39

    no no en vares collir cap.....i tampoc deixar-n'hi, doncs no n'hi havia cap.
    Figa tocada figa menjada.....m'agrada...;)

  • Ventafocs | 20 de juliol de 2011 a les 21:55

    alguna n'hi havia..., així i tot us en mereixeu un bon plat. Una abraçada dolça i melosa, com les figues!
    (esperaré una mica a donar la solució, per veure si algú s'anima)

  • Ventafocs | 21 de juliol de 2011 a les 21:49

    ... la figuera tenia dues figues, no vaig collir figues, tan sols una sola sola figa, i també en vaig deixar una de sola (simplement he jugat amb els plurals). Mala collita, potser plourà força a la tardor. ;)
    Salut a tots!