Enginy

Aquí va un problema d’enginy:

Seis vasos, llenos y vacíos en forma alternada

Hi ha sis tassons, tres plens i tres buits, disposats com els de la imatge anterior. El problema consisteix en ordenar-los com es mostra a la imatge següent, però movent només un dels tassons: 
Seis vasos, tres llenos y tres vacíos

Tot i que sembla complicat (sobretot després d’una dura jornada de feina)  té una solució molt simple. A veure si la trobeu?  

Potser molts del nostres problemes existencials són semblants a aquest problema d'enginy, simplement cal pesar-hi una mica i adonar-nos que la seva solució, encara que pareix difícil o fins i tot impossible de trobar, en realitat no ho és tant.

13 silenci(s):

  • XeXu | 8 de juny de 2011 a les 20:38

    Si agafem el cinquè got i buidem el contingut en el segon, només l'haurem de tornar a lloc després perquè la figura quedi com la de baix. Em sembla que si tots els problemes fossin com aquest, altre gall cantaria.

  • Ventafocs | 8 de juny de 2011 a les 20:44

    Vaja Xexu, veig que ets molt enginyós... a mi em va costar una mica més. Estic d'acord amb tu, però és vera que a vegades ens ofuscam tant amb alguna cosa, quan en realitat no hi ha per tant. Una abraçada!

  • garbi24 | 8 de juny de 2011 a les 21:50

    xexuuuuuuuuuu!!!! on vas tant rapit? aquesta que l'havia encertat

  • mia | 9 de juny de 2011 a les 16:28

    hola Ventafocs,
    veig que passa gent molt espavilada per aqui!!!

  • onatge | 9 de juny de 2011 a les 17:33

    Hola Ventafocs, jo també hauria fet com ha dit en Xexu. I com dius tu, moltes vegades només canviant una cosa de lloc solucionaríem un problema o si més no, no en crearíem un de nou...

    Des del far bona tarda.
    onatge

  • Galionar | 9 de juny de 2011 a les 19:30

    Holaaa, també jo he fet tard! També havia pensat la mateixa solució que heu dit tots. No, si pel que sembla som uns genis, els teus amics blocaires...!
    Una abraçada, Ventafocs, tot esperant el proper repte.

  • Vida | 11 de juny de 2011 a les 9:52

    Jo, per aquestes coses, solc ser idiota perduda, però aquest pic l'encertada ràpid: "la ment, és com un paracaigüdes: com millor funciona és oberta" :)

  • Joan Abellaneda | 13 de juny de 2011 a les 19:15

    molt bé això de proposar jocs de lògica, pensar avui en dia no està gaire de moda...

    gràcies pel teu comentari al relat amor de mare, el final és dur però és el mite d'Èdip tal i com va passar més o menys
    una abraçada
    joan

  • a peu coix | 13 de juny de 2011 a les 20:58

    Res, pensa que pensa i res. Veig que hauré de fer més jocs d'aquests

  • Ventafocs | 13 de juny de 2011 a les 21:18

    Hey, em sembla que en posaré més d'aquests enginys... moltes gràcies a tots pels vostres comentaris! Shhhhh, a peu coix, no ho diguis a ningú, però jo també vaig haver de pensar una estona.
    Una abraçadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

  • Jordi Riera | 14 de juny de 2011 a les 2:00

    Oh Ventafocs!

    Quina gran entrada! M'ha encantat aquest problema d'enginy, el plantejaré, demà, a sa meua al·lota :) Li encanten aquests problemes per trencar-s'hi sa testa una bona estona.

    Jo però, hi ha hagut un moment en es que he pensat que no el resoldria, moment previ a veure, de forma clarivident que, buidant es 5è contant d'esquerra a dreta, dins des 2n sa cosa quedava enllestida.

    CHAPEAU!

    Moltes gràcies :)

  • Ventafocs | 14 de juny de 2011 a les 8:53

    Moltes gràcies Jordi! A mi també m'agraden molt... Una abraçada!