Poema de les mans

amasar harina

A les mans duc amor,
duc dolor,
duc bondat.
A les mans duc perfum,
duc la llum,
duc pecat.
A les mans porto el pes,
porto el bes,
porto el plor.
A les mans porto el fang,
porto sang,
porto flor.
A les mans toco espills,
toco els fills,
toco neu.
A les mans toco el jorn,
toco el torn,
toco arreu.
A les mans sent el mal,
sent la sal,
sent lo brut.
A les mans sent el sol,
sent el vol,
sent virtut.
A les mans tinc camí,
tinc el hui,
tinc dema.
A les mans tinc el vers,
tinc revers,
tinc el pa.
A les mans soc un foc,
soc un poc,
son un ric.
A les mans soc amant,
soc constant,
soc amic.
A les mans sempre l’or,
sempre el cor,
sempre el be.
A les mans sempre actiu,
sempre viu,
sempre fe.
Si a les mans tot ho puc,
tot ho duc,
tot té avanç,
a les mans... tot per Deu,
tot jo en creu,
tot... ¡A MANS!
Pedro Delmonte Hurtado
València (1928-2004)

4 silenci(s):