Com veuen els nins a la seva mare

"La infància té les seves pròpies maneres de veure, pensar i sentir; no hi ha res més insensat que pretendre substituir-les per les nostres."
Jean Jacques Rousseau (1712-1778) Filòsof francès.


Aquestes són algunes de les preguntes i respostes d'una enquesta realitzada a un nins de segon i tercer curs de primària:
 
 
Qui és el cap a casa teva?
1. La meva mare no vol ser cap però ha de ser-ho perquè el meu pare és graciós.
2. La meva mare. Ho saps per la inspecció de la meva habitació. Ella veu fins i tot el que hi ha davall del meu llit.
3. Crec que la meva mare, però només perquè ella té més coses a fer que el meu pare.

Per què va fer Déu a les Mares?
1. Perquè són les úniques que saben on són les coses a la casa.
2. Principalment per netejar la casa.
3. Per ajudar-nos quan estàvem naixent.

4. Perquè ens estimassin.

Com va fer Déu a les Mares? 

1. Va emplear terra, com en tots els altres.
2. Amb màgia, a més de súper poders, i ho va mesclar tot molt bé.
3. Déu va fer a la meva mare i també em va fer a mi, només que va fer servir parts més grans.
4. Jo crec que va trigar molt en fer-les, ja que el meu pare diu que de vegades les dones són molt complicades.

Què ingredients va fer servir? 

1. Déu va fer a les mares de núvols i cabell d'àngel i totes les coses bones en aquest món i una mica de dolent.
2. Va haver de començar amb ossos d'homes i després crec que va fer servir corda, principalment.
3. Jo crec que amb moltes flors ...

Per què Déu et va donar a la teva mare en comptes d'una altra mare?
1. Perquè som parents.
2. Perquè Déu sabia que ella m'estimava més a mi, que altres mares que m'estimassin.

3. Perquè ens assemblem molt.

 
Quin tipus de mare era la teva mare?
1. La meva mare sempre ha estat la meva mare i res d'aquestes coses.
2. No ho sé perquè jo no estava allà, però crec que devia ser molt manaire.
3. Diuen que abans era molt bonica.

Què necessitava saber la teva mare del teu pare abans de casar-se amb ell?
1. El seu cognom.
2. Si volia casar-se amb ella.
3. Doncs ... si té feina i si li agrada anar de compres.

Per què es va casar la teva mare amb el teu pare?
1. Perquè el meu pare fa el millor spaghetti en el món i la meva mare menja molt.
2. Perquè ja s'estava fent vella.
3. La meva àvia diu que perquè no es va posar la seva gorra per pensar.
4. Per a poder ser la mare de la casa.

Quina és la diferència entre les mares i els pares?
1. Les mares treballen en el treball i en la casa i els pares només van a la feina.
2. Les mares saben parlar amb les mestres sense espantar-los.
3. Els pares són més alts i forts, però les mares tenen el veritable poder perquè a elles els has de demanar permís quan vols quedar a dormir a casa d'un amic.
4. Les mares tenen màgia perquè elles et fan sentir bé sense medicina.

Què fa la teva mare en el seu temps lliure?
1. Les mares no tenen temps lliure.
2. Si ho sents d'ella, paga comptes TOT el dia ...
3. Crec que ... treballar.

 
Què faria a la teva mare perfecta?
1. Per endins ja és perfecta, però fora crec que una mica de cirurgia plàstica.
2. Que no em renyàs tant i que em deixés veure més tele.
3. Si sabés jugar futbol ...

 
Si poguessis canviar alguna cosa de la teva mare, que seria?

1. Té aquesta cosa rara de demanar-me que sempre netegi la meva habitació. Això li trauria.
2. Faria a la meva mare més intel·ligent, així sabria que el meu germà em va pegar primer i no jo.
3. M'agradaria que desapareguessin aquests ulls invisibles que té darrere del seu cap.


Una vegada que deixin de somriure, si sou mares, segur que tindreu alguna cosa que fer, si sou pares, segur que la mare de la casa té alguna feina per vosaltres, si teniu la vostre mare aprop, aneu corrensos a donar una besada ben forta!!!  (per cert, els pares també la poden donar a la mare de la casa). Si no us trobeu en cap de les situacions esmentades, feis el que hàgiu de fer, però no deixeu de somriure.

2 silenci(s):